sep 20

Woensdagmiddag.

Woensdagmiddag. Een vriendinnetje te spelen en dan heel graag naar de “blauwe speeltuin” een eindje verderop willen gaan. Een stapel leesvoer mee voor mijzelf en daar gaan we.

Terwijl de kids zich in de speeltuin prima vermaken zit ik lekker te bladeren. In een van de tijdschriften is een item “doe iets”. In het voorwoord staat dat de lezers zo worden aangespoord tot het uitvoeren van sluimerende wensen. Ik kijk op en zie een paar heerlijk spelende en genietende kinderen. De aandacht is verlegd van de speeltuin naar de kastanjeboom. Voorlopig heb ik geen wensen meer….!

Hoe heerlijk is het dat kinderen niet genoeg kunnen krijgen van onze prachtige natuur.

sep 19

Een “soap” die je niet wilt volgen :(

We krijgen een krant in de handen gedrukt met de woorden: “het lijkt wel een soap”.

Met deze wethouder hebben we om de tafel gezeten en hebben het gehad over de zomer van 2016 waarin we met 2 kinderen regelmatig in crisissituaties zaten en we ons als roependen in de woestijn voelden. Zonder professionele hulp werden de problemen te groot en kind 1 vertrok begin oktober en kind 2 eind december uit ons gezin.

Toen de Jeugdbescherming de eerste keer in de krant kwam dat hun werk onvoldoende was, zei de directeur, dat de veiligheid van de kinderen nooit in het geding was geweest. Gezien onze ervaringen van vorig jaar hebben we dat toch, middels een brief moeten rechtzetten. Na wat heen en weer mailen kwam het aanbod dat we na de zomervakantie een afspraak konden maken om in gesprek te gaan. De mail om hieraan te herinneren heeft nog niks opgeleverd, gezien het krantenartikel hebben ze bij het JbOV wel wat anders aan het hoofd. Maar…..dat gesprek komt er…..!

sep 14

De zon breekt door :)

In the rain

VANDAAG:   breekt de zon door in het leven van “ons” kind. De wolken en de regen deren niet meer. “Mijn leven wordt nu een stuk makkelijker”, zegt ze zelf.

Morgen gaan we kijken hoe we haar voortaan door nieuwe buien heen kunnen loodsen.

images-1

VANDAAG:   hebben we meegemaakt dat dit (in dit geval) zo is. Wat heeft onze kanjer goed gebruikt gemaakt van haar recht om de Kinderrechter te spreken.

Morgen kan ze met opgeheven hoofd de wereld in. Ze kan immers voor zichzelf opkomen.

images

VANDAAG:   is voor dit kind de bescherming uitgesproken.

Morgen gaan we met de professionals om de tafel om handen en voeten te geven aan deze uitspraak. Maar het begin is er.

f

VANDAAG:    weet dit kind zich gedragen, is de arm om zich heen voelbaar, is er een hand uitgestoken die ze met beide handen pakt.

Morgen moeten de volwassenen de aangegeven weg van de Kinderrechter vervolgen.

Drawing of family

VANDAAG:    heeft de Kinderrechter uitgesproken dat jij terug mag naar het gezin dat jij, jouw gezin noemt. Ons gezin.

Morgen ben je welkom, lief kind, we houden van je. Onze arm zal om jou heen zijn. We zullen je beschermen waar we kunnen en zolang jij dat nodig hebt.

VANDAAG:    komt er een einde aan een zware periode voor jou.

“Morgen” kom je weer thuis.

MORGEN.