sep 30

Escaleren.

niet-eens-1

Waar we al bang voor waren dreigt nu te gebeuren. Het pesten, elkaar dwarszitten buiten op het speelveld dreigt te escaleren. Er wordt nu al wekenlang over de grenzen van onze kinderen gegaan, maar nu worden ook onze grenzen genegeerd door ouders van deze kinderen. Het wordt lastig, zo niet onmogelijk om de veiligheid van onze kinderen nog te waarborgen, zelfs even alleen thuis zijn wordt op deze manier onveilig! We seinen de wijkpolitie maar weer eens in en nemen zelf alvast weer contact op met de jeugdwerker! Het kan niet zo zijn dat je niet buiten kunt spelen omdat je niet helemaal bent zoals “de rest”. Ook hier blijven we bespreken (en in de gaten houden) hoe je je buiten en in een groep moet gedragen.

sep 23

Anti-pestweek.

De anti-pestweek is begonnen en op zondagavond al, zitten we weer met twee kinderen die overstuur zijn omdat er weer gepest is en er een kapotte telefoon is. Een gesprek met de ouders van betrokken kinderen, extra vaak langslopen lijkt weinig te helpen. Vorig jaar mochten we nog de politie bellen en werd het een aantal keer serieus opgepakt maar bij aanhoudend gepest kwam de boodschap dat dit opvoedkundige zaken zijn en er (nog) geen strafbare feiten worden gepleegd waar je de politie bij moet halen. Blijkbaar moet er eerst iets ergs gebeuren!

En nu ligt het al maandenlang bij de jeugdwerker van Zwolle Zuid. Die komt zo nu en dan langsrijden, gaat kinderen leren kennen en met een team een beleidsplan maken. Ondertussen gaat het pesten door. Schelden, hard aan komen fietsen en dan net niet raken, de boodschap meegeven dat je er beter maar niet kunt zijn…….!

depression

Het resultaat is prikkelbare kinderen met een “vol hoofd” die moeite hebben met slapen, onzeker(der) worden. We moeten hier en daar weer alle zeilen bijzetten om de kinderen mee te geven dat we van ze houden en dat ze er wel degelijk toe doen. Dat het gedrag van de pesters meer zegt over de pesters zelf dan over hen. Maar wat hakt het er in……..! Anti-pestweek  :(

kinderbescherming

sep 21

Kruidkoek :)

Kruidkoek bakken = lekker samen bezig zijn, snoepen van het deeg.

En dan met elkaar wat drinken en de heerlijke kruidkoek proeven.