okt 31

Pandi.

97DC6F3A-1804-4702-9C5A-7B939F0A9199

Op donderdagavond gaat een van de meisjes naar dansen en is er quality-time voor de ander door samen naar de Kringloop te gaan. Beetje rondlopen en neuzen tussen alle spulletjes en soms een boek of iets anders vinden. Vandaag ligt een heel grote pandabeer onze pleegdochter aan te kijken met zijn grote blauwe ogen. Zij kan deze lieve blik niet weerstaan en smelt. Panda’s waren sowieso al haar lievelingsdieren, ze hield er al eens een werkstuk over en had zich al voorgenomen om later in een Panda-reservaat te gaan werken. Gelukkig is er nog wat zakgeld over en dolgelukkig gaan kind en Pandabeer na afloop mee naar huis. Geluk kan in kleine dingen zitten, maar ook in een grote knuffel. Voor een paar cent is er nu een niet-te-betalen-geluk in huis.

okt 30

Week van de Pleegzorg.

IMG_7156 IMG_7157 IMG_7163

Vandaag begint de Week van de Pleegzorg. We halen de meisjes uit school en nemen ze mee naar Zoethout in Hattem. We genieten met z’n vieren van een heerlijke en gezellige High Tea in een fijne omgeving. Bij Zoethout werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en mensen met een beperking. Het geeft de ruimte en mogelijkheid om alvast eens vooruit te blikken op de toekomst. Wat zou je willen doen? Waar zou je willen werken? Na afloop naar huis en nog even fijn buiten spelen.

okt 16

Ik ben bang!

W

Onze kids hebben veel veiligheid nodig, zeker nu er ook een volwassene hier voor onrust zorgt. Een moeder van “pesters” is hier een paar keer binnen gekomen en heeft heel heftig gepraat maar ook een tijd aan de brievenbus staan te klepperen, haar kinderen staan dwingend op het raam te bonzen.

images

Het gevoel van veiligheid is ver gedaald en de kinderen geven aan dat ze niet meer (even) alleen thuis willen zijn. We hebben lang en veel ge├»nvesteerd om voor de kinderen het gevoel van veiligheid te vergroten. Wat jammer dat dit zo snel om zeep wordt geholpen. We besluiten dat we geen mensen meer binnen laten “om te praten” over de situatie bij het buitenspelen.