jan 16

Certificaat behaald.

0-4

Met kleine stapjes worden er leuke resultaten binnengehaald. Dit keer is het een Certificaat voor de Schoonmaakcursus van Asito. Voor het diploma lag er veel te veel druk op, maar dit is mooi binnen :)

jan 6

6 januari.

backtoschool

We gaan er voor. Fijn weer naar school. Voor het ene kind is het een half jaar waarin gekeken gaat worden of een vervolgopleiding tot de mogelijkheden behoort. Voor het andere kind een blijven proberen om het lezen (nog beter) onder de knie te krijgen en ondertussen andere vaardigheden te leren. Voor beiden gaat dit een jaar worden van EMDR en Creatieve Therapie met de bedoeling gebeurde zaken een plekje te geven.

jan 4

Baby op bezoek.

images-2

Natuurlijk zijn hier vaker baby’s in huis (geweest). Dan zijn het kleinkinderen. We genieten daar allemaal volop van. Dit keer komt de zus (zij woonde ook 3 jaar bij ons) van een van onze pleegkinderen met haar dochtertje. In de herfstvakantie waren wij op kraambezoek bij haar, nu komen zij bij ons thuis. Dat het “gevoel” bij deze baby toch anders is, is duidelijk.

De vragen en opmerkingen blijven komen: “Wat zorgt ze goed voor haar”, “ziet ze er goed uit?”, “ze troost de baby als ze huilt”. Onderliggend is natuurlijk de vraag: “mag deze baby thuis blijven wonen?”. Eigenlijk best jammer dat het beeld van “onze” meiden al zo gekleurd is door de wetenschap dat het niet iedereen lukt om goed voor z’n kindje te zorgen. Gelukkig ziet het er hier heel goed uit en hopen we dat dit zo zal blijven.