Het goede gesprek dat we beginnen heeft ditmaal de aandacht van de meisjes. Want zelfstandig worden willen ze wel. Of in ieder geval zo zelfstandig mogelijk. Ook kennen ze hun beperkingen wel. Zo wordt er soms gezegd: “Dit is zo ingewikkeld, dat ga ik nooit zelf kunnen.” We maken een groot papier met daarop de zaken die ze zelf denken te moeten kunnen. We spreken af dat we de komende tijd gaan werken aan de vaardigheden die hiervoor nodig zijn.
Noodopvang.
De noodopvang is deze week een succes. Een kwartet maken, koekjes bakken, contact met juffen en andere kinderen 🙂
Eenmaal thuis worden er ook koekjes verdeeld in zakjes en bij diverse ouderen afgegeven. Lief kind!
DIY: High Tea.
Vandaag is het echt nodig om eens iets heel anders te doen. Daarom maken we een plan. We gaan zelf een “high tea” maken. Ook schoondochter, 2 kleindochters en buurmeisje doen mee. Samen boodschappen doen, gezonde en lekkere dingen uitzoeken, en dan….aan het werk samen.
Een flinke tijd later en heel wat gezelligheid en samen werken verder, mag het resultaat er wezen.
De Engelse scones zijn uit het opdrachten boekje van school en zijn goed gelukt.
Met de cupcakes is flink geoefend voor de “cupcakescup” 🙂  Ze zien er prachtig uit.
We genieten met elkaar van gezonde broodjes, tomaten, paprika en komkommerstukjes. Maar ook van de koek en cakejes en snoepjes en kopjes thee.
Maar het leukst is de gezellige middag!
Het grote-lange-lockdown-niks!
Zo erg als op de foto is het niet, maar ook “onze” kinderen hebben last van “het-lange-niks” dat Lock-down heet. Het afspreken met klasgenootjes is onmogelijk want iedereen woont ver weg net als vriendinnen voor de ander. En dan bereiken ons ook berichten dat niet alle gezinnen de Coronaregels even serieus nemen. En dan moet je keuzes maken.
We proberen het thuis zo leuk en gezellig mogelijk te maken maar jongeren vervangen lukt natuurlijk nooit. Ook hier wordt nu aan videobellen gedaan. Dat helpt iig een beetje. We melden het schoolgaande kind aan voor de noodopvang al was het maar voor een paar uurtjes per week. Al snel komt er bericht terug dat ze 1 dag per week welkom is. Per week wordt gekeken of er de volgende week ook plek is, maar alle beetjes helpen.
Een nieuwe hobby.
De meisjes krijgen van hun grote pleegzus allebei een mooi beschilderde steen. Daar zijn ze erg blij mee.
Met de stiften die online worden gekocht en dus thuisgebracht blijkt dit de opmaat voor een leuke, nieuwe hobby. Samen met een vriendinnetje heerlijk aan de slag.
Werk.
Zo hier en daar komen er wat scheurtjes in het stuk dat werk heet. Collega’s zijn niet altijd leuk en aardig, je leidinggevende zegt het als er iets niet goed gaat of anders moet. Dat valt niet altijd mee. Dat moet iedereen leren. Maar vertel dat maar eens aan iemand met een stoornis in het autistisch spectrum!
Soms wil ze wel wonen op haar werk, een andere keer heeft ze er geen goed woord voor over! Welkom in de grote-mensen-wereld. Gelukkig maar dat het een beschermde werkplek is!!!!!
Lekker bezig.
In plaats van het schoolwerk, ook nog eens even wat anders. Het wordt wel steeds lastiger om de thuisschool leuk te houden. Dus vandaag mogen de overgebleven chocoladeletters worden omgetoverd tot mooie panda-chocolaatjes.
Ze worden ook uitgedeeld aan kinderen in de buurt. Zo leuk!
Panda’s kijken / lock-down.
Bij het informatie zoeken over Panda’s stuiten we op live-webcams waar bij je Panda’s de hele dag kunt volgen. Die uit China is favoriet hier. Regelmatig wordt er even gekeken, samen of alleen, of met een schuin oogje terwijl je met iets anders bezig bent. Het is een plezierige afwisseling van het grote niks dat Corona-lock-down heet.