Ontmoeting met Prinses Laurentien.

vrijdag 13 mei 2022

IMG-1253

Deze week rijden we naar Den Haag en worden ontvangen op de locatie van de Number 5 foundation van Prins Constantijn en Prinses Laurentien. Hier mag “onze boekenwurm” haar eigen boek ( zie 7 juni’21) overhandigen aan Prinses Laurentien.

We worden ontvangen in de Bamboekamer die is ingericht met accessoires uit Afrika. Na de kennismaking en overhandiging drinken we samen thee en hebben een fijn gesprek met de Prinses die warme belangstelling heeft voor onze pleegdochter, haar boek, haar leven en welzijn en voor pleegzorg in het algemeen.

IMG-1254

Het boek krijgt een mooie plek in de kast.

IMG-1168

En dan krijgt ze ook nog iets terug. Een knuffel van Mr. Finney, uit het boek dat Prinses Laurentien zelf geschreven heeft. Wat een fijne verrassing! En als ze dan ook nog een Geronimo Stilton boek mag uitkiezen uit een grote boekenkast beneden dan is ze helemaal gelukkig.

image

Na een hartelijk afscheid rijden we weer weg. Een onvergetelijke ervaring rijker!

image

IMG-1252

Het boek van Mr. Finney hebben we ondertussen 2e hands op de kop kunnen tikken en met luister cd’s zijn we bezig zodat er zelf meegelezen kan worden. Want lezen blijft een aandachtspunt, ook al scheelt het veel dat (leuke) boeken zo’n grote aantrekkingskracht hebben.