nov

De orde van de dag.

woensdag 24 november 2010

Het bericht van een naderend einde had ons vorige week al bereikt. Ze woonden jarenlang in de zelfde straat als ons en ook na hun verhuizing hadden we nog wel eens contact. Na elf jaar strijd tegen de ziekte kanker heeft ze vorige week donderdag de strijd verloren. Maandag ontvingen we de kaart en gisteravond gingen we samen condoleren en afscheid nemen. Dan ontmoet je een man en dochter die erg verdrietig zijn maar ook blij dat hun vrouw en moeder nu niet meer hoeft te lijden. Het afscheid nemen was schokkend omdat de ziekte haar onherkenbaar had veranderd. Ze hield van bloemen en die waren er en ze lag er rustig en vredig bij.

bloemen

Vandaag gaat de een naar de afscheidsdienst en de ander blijft thuis voor de kids maar de gedachten van ons allebei zijn bij haar die wordt begraven en bij haar man en kinderen die haar  zo moeilijk kunnen missen. Ze zou vandaag 59 jaar zijn geworden!!!! De orde van de dag staat vandaag even in een ander licht.