dec

…en vieren we feest.

vrijdag 24 december 2010

Als alle deuren opengaan,

hoeft niemand meer op straat te staan.

Dan doen we alle kaarsen aan,

en vieren we feest.

open deur

Tijdens het Kerstfeest van beide scholen die onze kids bezoeken, was het thema: Als alle deuren opengaan… Tijdens dat Kerstfeest is extra aandacht besteed aan die mensen, die het niet zo getroffen hebben in het leven. Genoemd zijn de daklozen en de kinderen in de verre landen, waarvoor op maandagochtend altijd zendingsgeld kan worden meegenomen. Als we dit keer bij het boodschappen doen een vrouw met de daklozenkrant zien zitten, nemen we dus ook de krant mee. In de winkel zijn plakken cake te proeven en een van de kids neemt een plak mee voor de vrouw die buiten zit, netjes gewikkeld in een plastic zak van de groente-afdeling. Wat fijn om te zien dat ook “onze” kids verder kunnen kijken dan hun eigen omstandigheden en ze soms zelfs vergeten.

Het is nu Kerstavond, er zijn twee kids naar familie en de andere drie blijven bij ons. We doen de kaarsen aan en de deur open en we vieren feest…want er is een kindje geboren! Er is licht in de duisternis! Een fijn en zinvol Kerstfeest gewenst!