dec

Kerstlichtjes.

woensdag 21 december 2011

Vanavond is het kerstfeest van de basisschool de Bron/ de Matenburcht. Ons engeltje moet eerder op school zijn voor het engelenkoor en wij vertrekken net na zessen. We moeten ons laten inschrijven bij de romeinen en mogen dan de tocht naar het Kerstkind beginnen. Onderweg komen we de wijzen tegen en een herberg waar geen plekĀ  meer over is.

Maar ook de herders en het engelenkoor dat prachtig zingt. We komen aan het eind van het pad uit bij de stal, daar vinden we Jozef, Maria en het kindje Jezus.

Hier staat voor iedereen een beker drinken en een kerstkoekje klaar en kunnen we eerst luisteren naar kerstliederen en daarna meedoen met de samenzang. Moe maar voldaan van zoveel moois vertrekken we naar huis. Wat een mooi kerstfeest!