jan

Schoolverhalen.

dinsdag 15 januari 2013

De run voor school zit er weer goed in. ’s Middags komen de kinderen thuis met hele verhalen. Voor de één is het een verhaal van de nieuwe school waarvan de overgang goed lijkt te verlopen. Na de schooldag gaat het kind huppelend naar huis. Heel mooi. Een ander verhaal is er één van een “groep acht”er met alle spannende en leuke dingen en van vriendinnetjes, werkstuk en leestoetsen voor één van de anderen. Ook mooi is het verhaal van het eerste jaar voortgezet onderwijs waarin alles nieuw is en na “saaie” lessen groen nu de dierverzorging aan de beurt is. Van muis tot papegaai! In de weekenden kunnen we genieten van de verhalen op het HBO. Nooit  saai dus!

Vanmiddag is er na school nog tijd om lekker in de sneeuw te ravotten. We zoeken later nog heuvels op en met de slee wordt er van af gegleden. Moe, koud en voldaan gaan we naar huis als het al donker is en schuiven aan voor de warme maaltijd. Op tijd ligt iedereen in bed, dan kunnen ze er morgen weer goed tegenaan.